Gå til indholdet
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Nyheder
  • Nybygger
  • Om os
  • Kontakt os
  • Driftstatus: Alt OK
Menu
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Nyheder
  • Nybygger
  • Om os
  • Kontakt os
  • Driftstatus: Alt OK
Søg
Luk
Odder Antenne
  • Internet
    • Internet priser og hastigheder
    • Internet tilvalg
      • Wave2 Extendere
      • Fast IP adresse
      • Antivirus
    • Internet hastighedstest
    • Webmail
    • Returnering af modem
  • TV
    • TV priser - pakker 2021
    • 3 faste TV pakker 2021
    • Bland Selv TV 2021
    • WEB TV
    • Mangler du Discovery kanalerne, se her hvordan du kan se dem...
  • Medlemsservice
  • Selvbetjening
Menu
  • Internet
    • Internet priser og hastigheder
    • Internet tilvalg
      • Wave2 Extendere
      • Fast IP adresse
      • Antivirus
    • Internet hastighedstest
    • Webmail
    • Returnering af modem
  • TV
    • TV priser - pakker 2021
    • 3 faste TV pakker 2021
    • Bland Selv TV 2021
    • WEB TV
    • Mangler du Discovery kanalerne, se her hvordan du kan se dem...
  • Medlemsservice
  • Selvbetjening
Søg
Luk
  • Internet
    • Internet priser og hastigheder
    • Internet tilvalg
      • Wave2 Extendere
      • Fast IP adresse
      • Antivirus
    • Internet hastighedstest
    • Webmail
    • Returnering af modem
  • TV
    • TV priser - pakker 2021
    • 3 faste TV pakker 2021
    • Bland Selv TV 2021
    • WEB TV
    • Mangler du Discovery kanalerne, se her hvordan du kan se dem...
  • Driftstatus: Alt OK
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Nyheder
  • Kontakt os
  • Medlemsservice
  • Om os
  • Selvbetjening
Menu
  • Internet
    • Internet priser og hastigheder
    • Internet tilvalg
      • Wave2 Extendere
      • Fast IP adresse
      • Antivirus
    • Internet hastighedstest
    • Webmail
    • Returnering af modem
  • TV
    • TV priser - pakker 2021
    • 3 faste TV pakker 2021
    • Bland Selv TV 2021
    • WEB TV
    • Mangler du Discovery kanalerne, se her hvordan du kan se dem...
  • Driftstatus: Alt OK
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Nyheder
  • Kontakt os
  • Medlemsservice
  • Om os
  • Selvbetjening

Indstilling af TV kanaler

Forside   /   Indstilling af TV kanaler

Her finder du information omkring hvordan du indstiller dit TV.

Når du skal lave digital kanalsøgning, så husk:
Vælg ”Digital” – ikke analog og digital

Vælg "Kabel-TV" - ikke "Egen antenne" - ikke "luft"

På nogen TV skal man vælge automatisk søgning, på andre skal man vælge manuel søgning. prøv først med Automatisk
Operatør: Yousee – du kan vælge ”anden” / ”andre” med her vil du skulle indtaste nedenstående parametre manuelt. Det er somme tider en forudsætning for at kunne angive netværks-ID (som er 100), at man vælger "Netværk" i stedet for "Manuel".
Hvis du vælger YouSee som operatør og det ikke fungere korrekt kan du vælge ”anden” / ”andre” og her vil du skulle indtaste nedenstående parametre manuelt.

Har valgt Manuel og Anden, så kan du angive alle parametre, som er:
Søgetilstand: Hurtig
Hurtig søgning betyder samtidig, at kanalerne nummereres efter Yousees kanalplan.

Frekvens: 450 MHz = 450.000 kHz
Nogle bokse tillader ikke denne frekvens. Du kan så i stedet angive 474 MHz eller 474000 kHz. Eller prøv med en anden nordisk landekode (sprog fortsat dansk).

Hvis dit TV spørger om både start- og slutfrekvens: Det skal det ikke. Gå tilbage til grundindstilling og start forfra.

Symbolrate: 6875 kSym/sec (kilo symboler pr sekund)

Modulation: 64 QAM
Når du har valgt hurtig søgning, skal du også angive Netværks-ID: 100 (eller 00100 - altså med foranstillede nuller).
Har du Yousee ekstrakanaler eller bland selv TV skal du angive Netværks-ID: 111 (eller 00111)
Hvis du udelader Netværks-ID, får du forkerte programnumre og risiko for at der mangler kanaler.

Jeg har søgt ”nye kanaler” flere gange, men mangler stadig nogle kanaler. Hvad gør jeg?
Det kan her være en løsning at lave en fabriksindstilling af dit TV. På den ”nulstilles” TV-hukommelsen og alle parametre indlæses herefter korrekt

Har lavet alle indstillinger korrekt, men kanalerne ligger på de forkerte pladser?
Hvis dit TV ikke viser kanalerne i den rigtige rækkefølge eller nummerorden: DR1 er nr. 1, TV2 er nr.2, osv., så er det fordi dit TV ikke overholder gældende standard for kanalnummerering, LCN efter Nordic Unified. LCN er en forkortelse for Logical Channel Numbering.

Du har nu 2 muligheder:
1.
Nulstil dit TV og Vælg sprog / menusprog: Dansk
vælg land: Finland/Suomi (sprog fortsat dansk) - tjek senere at lydsprog og undertekster er dansk.
Nulstilling er det samme som fabriksindstiling eller fabriksnulstilling eller factory reset eller førstegangsindstilling. Find det i menuen, måske under indstillinger, under system eller hvad det nu er kaldt. Somme tider skal man rulle et stykke ned, før det dukker op.

2. Lav en softwareopgradering af dit tv (eller din boks). Find fabrikantens hjemmeside, find support, download den korrekte software til en USB-stick. Sæt denne i tv'et (eller boksen) og opgradér. Kontakt gerne leverandøren af dit TV hvis det ikke hjælper. Du skal ikke acceptere en historie om at det er fordi du får signal fra Odder Antenne. Signaleringen sker ved Yousee, og de overholder Nordig Unified, sådan som alle andre nordiske operatører gør.

Men det ses desværre ofte, at det ikke muligt at finde ny software til TV der er mere end 4 år gamle. Fabrikanten vil hellere sælge dig et nyt.

Få hjælp til at indstille dine TV kanaler korrekt.
Klik på dit TV-mærke:

Samsung

Philips

LG

Sony

Panasonic

Mangler du kanalen Viasat Ultra HD?
Viasat Ultra HD-kanalen er en del af Odder Antenntes mellem- og fuldpakke.
For at kunne se kanalen Viasat Ultra HD, skal du have et UHD TV (Ultra HD tv).
Viasat Ultra HD sendes med en bitrate på 25 Mbit. Så dit tv skal understøtte Ultra HD/4K.

 

Gå til FAQ
TidligereTidligereHjælp til TV-signal
NæsteDårlig forbindelse på WIFI. Hvad gør jeg?Næste
Få seneste nyt i din indbakke - tilmeld nyhedsmail her!

Vi sender  ca. 1-2 nyhedsmails om måneden indenfor TV – og Internetområdet.
Desuden sender vi driftstatus på levering af TV og internetsignalet.

  • Arkiv - nyhedsmail
Odder Antenne

Rosensgade 7
8300 Odder
CVR: 836‍ 380 28

  • 86 54 11 42
  • info@odderantenne.dk
  • Hjælpeguide
  • Følg os på Facebook
Åbningstider
  • Kontor & telefon
Mandag 14.00  –  17.00
Tirsdag 10.00  –  14.00
Onsdag 10.00  –  14.00
Torsdag 14.00  –  17.00
  • Internetsupport
Hverdage09.00  –  21.00
Weekend11.00  –  21.00
Hurtige links
  • Selvbetjening
  • Web-mail
  • Driftstatus
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Læs nyhedsmail
  • Bestil TV pakke
  • Bestil Internet
Spørgsmål

Har du spørgsmål eller problemer?
Tag et kig på Ofte stillede spørgsmål eller kontakt 

  • Samarbejdspartnere
YouSee.dk70 70 40 40
Hessellund El86 54 29 11
JH El-installation40 96 96 33
Odder El-Service86 56 00 32
Dansk Kabel TV76 42 88 00


Nye Coronarestriktioner
- men vi hjælper dig stadig!

Da disse er gældende frem til den 17. januar 2021, er døren fortsat lukket, men vi tager selvfølgelig telefonen.

Tlf.: 8654 1142

Mandag Kl. 14 – 17
 Tirsdag Kl. 10 – 14
Onsdag Kl. 10 – 14
Torsdag Kl. 14 – 17

 Husk at info@odderantenne.dk

er altid er åben. 

 

Pas godt på dig selv og hinanden. 
Vi ønsker alle et rigtigt godt Nytår

Vigtig info!

Kortvarige afbrydelser

Torsdag d 22.10.20 ml. kl. 8-10 udføres der vedligeholdelse af vores kabelanlæg på Rosensgade.

Dette kan medføre kortvarige afbrydelser af TV og internet.

Vi beklager ulejligheden.

Venlig hilsen
Odder Antenne

Få de seneste nyheder direkte i din mailboks og
tilmeld dig vores nyhedsmail.